SzIF Online

Színházi Figyelő

Elkeseredett kísérletek a férfiak megdöntésére

A terhes nő tragédiája az a pont, amikor a közönség nevetése kínos kacajokba fordul át, amikor a felszabadultság eltűnik belőlünk. Ekkor vesszük észre, hogy milyen súlyos lelki sérülések maradtak elrejtve, itt kezd a főhősnő addig viszonylag józan gondolkodása fanatikus fantáziálásba átfordulni. Az élet és a halál a drámában először együtt jelenik meg: az anya átadja életét gyermekének. De ez az „egyensúly” a továbbiakban nem lesz jellemző, a bomlás különböző fázisainak leszünk szemtanúi.

855_20171122143213.jpg

 

Tovább

Can’t Stop New York

Az alakok sokszor egymás szavába vágva mesélnek, vagy éppen kánonban magyaráznak. Kétségbeejtően nincsenek egyforma sorsok és egyforma szereplők, mindenkinek más a története, máskor jött el otthonról (valaki 2003-ban, mert addigra gondolta úgy, hogy ha neki igaza van arról, hogy mi lesz, hát mennie kell), de mindenki mesélni akar. Mindenki mindenképp mesélni akar arról, hogyan szökött át a határon vagy éppen milyen volt az első időszak egyetemistaként – angoltudás nélkül. A drámai, emberpróbáló történeteket megszakítják a hősies vagy éppen ironikus epizódok.

751_2017061993903.jpg

 

Tovább

Én Prométheuszra gondoltam

Budapest. Eötvös József Gimnázium. Harmadik emelet. 305-ös terem. Április. Esős nap. Én Prométheuszra gondoltam. A papíron részvételi slam színház áll, közvetlenül a cím alatt. Megmagyarázhatatlan ez a három szó, így, egyik a másik után. Külön-külön még lehetséges értelmezni, de egybeolvasva… Felhúzza az ember a szemöldökét. Mi fán terem a slam poetry? A Bohócok a Láthatáron Csoport előadásából ez kiderül. Előbb-utóbb.

746_20170614134030.jpg

 

Tovább

„Az objektív valóság még nem az igazság”

A rejtély szervesen hozzátartozik a darabhoz, a Rendezés – és a rendezés – legnagyobb erőssége ugyanis a színfalak mögé mutatásban áll, a való élet naturalista ábrázolásának kísérletében. A két párhuzamos történet tökéletesen érvényre tud jutni, egyikből ugrálunk a másikba, amikor a rendezőt alakító színész, János (Hevér Gábor) olykor bele-beleszól a próbába. János, mint ahogyan az előadás folyamán kiderül: a saját életét írta meg abból a célból, hogy végre megszabadulhasson a múltjától.

726_20170520171155.jpg

 

Tovább

Vigyázz! Nehogy zsarnok légy!

A dráma egyszerre történelem és költői fantázia. Nem a múlt rekonstruálása a cél, hanem annak bemutatása, hogy hogyan születik meg egy zsarnok bárhol, bármikor. Mi a különbség köztársaság és diktatúra között? Létezik egyáltalán köztársaság? Mindenki becsapja a másikat és saját magát is. Hogy ez miért jó? A kérdés jó, csak jó válaszok nincsenek rá, átmenetileg.

721_20170510152227.jpg

 

Tovább

Szívműködés

Az előadás elején Emőke felkönyököl a kórházi ágyon, és azt mondja a közönségnek, ő nemsokára meg fog halni, és mivel mi többiek élni fogunk tovább, ő ezért végtelenül gyűlöl minket. Erős kezdés, őszinte, azt mondja a halálban nincs semmi szép, semmi jó, semmi eszményi. De ne aggódjunk, ő két jelenet múlva már ott sem lesz, mert meghal. A végén pedig azt mondja, hazudott, és reméli, hogy jól szórakoztunk, de hogy örülünk-e annak, hogy nem halt meg, azt már ránk bízza.

711_20170427175559.jpg

 

Tovább
© SZIFOnline 2014   |   Minden jog fenntartva