- Részletek
Oravecz Gergely: Blossza. 123 napi comic strip, Nero Blanco Comix, Budapest, 2015.
A webképregény más olvasási stratégiát követel, másképp olvasható, mint a print, és míg az utóbbinál egyben látjuk a paneleket, addig az online változatánál csak több kattintás és görgetés árán. Azonban fontosnak tartom kiemelni, hogy remek formát választottak a kötet megjelenésének, ami igazodik a stripek és a képernyő fekvő téglalap formájú felületéhez.
Bővebben ...
- Részletek
Halmi Zsoltot és Molnár Attilát Szép Eszter kérdezte
A teljesen hagyományos kézi rajzot szeretem. Először megtervezem vázlatokban az oldalpárokat, majd kidolgozom, általában A/3-as lapon ceruzával, végül kihúzom tussal, filctollal és beszkennelem. Innentől használok csak digitális eszközöket a szöveg beíráshoz és színezéshez. De akadnak festett képregényeim is, és tervben van egy teljesen kézzel készült képregény is, aminek a szövegét is kalligrafikusan fogják beírni. Azt vettem észre, hogy a komoly megrendelők jobban értékelik a kézzel készült grafikai munkákat, sőt igénylik is azokat.
Bővebben ...
- Részletek
Budai Dénes, Szűcs Gyula: Café Postnuclear, TotalCar.hu Kft., Budapest, 2015
Ha technikailag nézzük az albumot, a rajzolása hihetetlenül részletes. Az A4-es oldalak még hatalmasabbnak tűnnek az élénk színvilág miatt, és szinte közel sem kell hajolnunk olvasáskor, ha ki akarjuk böngészni a Kreator kazettán az összes szám címét. Mind az árnyékolás, mind az anyagok esése, a ruhák gyűrődése, az autóalkatrészek elhelyezkedése és azok ütközéskori széthullásának fizikája lenyűgözően realisztikus, persze cyberpunk megrajzolással.
Bővebben ...
- Részletek
A Szépirodalmi Figyelőben ezúttal Lakatos István Csudálatos show című képregényét olvashatjuk, melyet a szerző a stand up comedy hívószóra készített. Lakatos István 2014-ben megkapta a Műút nívódíját képregény kategóriában, 2010-ben az év képregényrajzolója lett, 2009-ben és 2010-ben pedig a legjobb kép-novella, tehát rövid terjedelmű képregény kategóriában vihette haza a magyar képregényes szakma elismerését, az Alfabéta-díjat.Horgony Dobozváros című könyve lett 2012-ben az Év Gyermekkönyve, Óraverzum című munkája 2014-ben az Év legjobb ifjúsági regénye díjban részesült. Rossz regényekről és meg nem valósult ötletekről beszélgettünk.
Bővebben ...
- Részletek
Dudás Győzőt Szép Eszter kérdezte
Sűrű, mély, illatos, fényes...! Nagyon szigorú tud lenni, és visszavonhatatlan. Ugyanakkor végtelenül buja és szabad, ha vizes felületen megszalad, vagy ha hígítod. Így aztán, hogy jobban ki tudjam használni a benne rejlő ezer lehetőséget, a rajzeszközök között is keresgéltem tovább. Jött a mártogatós rajztoll, nádtoll, effélék. És végül az ecset, ami először egy kicsit félelmetes volt, aztán beszippantott és minden más eszközt háttérbe szorított. Minden mozdulatra, rezzenésre azonnal reagál: ugyanannak az ecsetnek a nyoma lehet leheletvékony, finom, reszketeg, markáns, lendületes, bődületes, lehet paca, fröccsenés, egyszerűen bármilyen.
Bővebben ...
- Részletek
Az Aquarius igazán kimagasló teljesítménye mégsem csak a sorozat részletes zenei- és piktoriális textúrájában, hanem inkább a (korábban már említett) decentralizált cselekményvezetésben mutatkozik meg. Ennek működése pedig a szereplőkhöz, azok aktoriális funkcióihoz- és környezetéhez köthető „játéktérrel” van összefüggésben, ugyanis minden egyes „sorozatkarakter” egy-egy, a korszakra jellemző pregnáns történelmi-politikai probléma ikonikus jele.
Bővebben ...